Najväčšie chyby, ktoré podnikatelia robia pri prezentácii biznisu investorom
Budeme prví na trhu– Možno si myslíte, že je to obrovská výhoda, ale takéto tvrdenie môže skutočne fungovať proti vám. Zvyčajne, keď váš biznis prvýkrát uvediete na trh, znamená to riziko. Strávite veľa času vzdelávaním zákazníkov a investora. Preto, ak máte niečo úplne nové, nájdite niečo porovnateľné. Poskytnite investorom rámec, aby váš nápad nebol taký abstraktný. Uistite sa, že ilustrujete, ako vaša firma rieši skutočný problém.
Nemáme konkurenciu– Toto tvrdenie môže byť najčastejšou chybou podnikateľov, ktorí získavajú kapitál. Keď to počuje skúsený investor prekrúca oči a predpokladá jednu z dvoch vecí: že klamete alebo naozaj neviete o svojom trhu. Pravdepodobne hodí váš návrh priamo do koša. Takže nájdite svojich potenciálnych konkurentov – kohokoľvek, kto môže z vášho vrecka vziať euro a ukážte, ako a prečo je váš produkt alebo služba lepšia ako ich.
Ak to vybudujem, zákazníci prídu– Možno to funguje vo filmoch, ale nikdy sme nevideli, že to funguje niekde inde – a ani váš investor. Na vybudovanie zákazníckej základne je potrebný čas, úsilie a peniaze. Z tohto dôvodu je dobrý nápad, aby ľudia pred spustením skúsili váš produkt, než požiadate investorov o peniaze. Môžete napríklad vytvoriť záujem online, prevziať predobjednávky pre váš produkt a získať spätnú väzbu v reálnom čase. Tiež chcete mať pevný plán predaja, ktorý vysvetľuje, ako budete generovať zákaznícky záujem, náklady na získanie zákazníka a kto vykoná tento plán.
Robíme veľa vecí dobre– Ak sa opýtate väčšiny podnikateľov, čo je jediná vec, ktorá robí ich podnikanie skvelé a oddeľuje ich od ostatných, mnoho z nich nevie odpovedať. Namiesto toho sa odrážajú o tri alebo štyri veci, o ktorých si myslia, že spoločnosť robí rovnako dobre ako ich konkurenti. Povedať, že ste skvelí vo všetkom, hovorí investorovi, že v skutočnosti nerozumiete biznisu, v ktorom sa nachádzate. Než sa stretnete s investormi, poznajte svoju najväčšiu silu – jednu vec, ktorú robíte lepšie ako ktokoľvek iný. To je základ, na ktorom bude vaše podnikanie stavať.