SEO: potrebujete agentúru alebo si vystačíte aj sami?
SEO firmy si budú za svoje služby pýtať peniaze, no ak sa do optimalizácie pustíte sami, nemusí to vždy dopadnúť ružovo. Na druhej strane, pri troške snahy, to nemusí byť ani úplná katastrofa. Neviete sa rozhodnúť, či do optimalizácie zainvestovať alebo to risknúť a ísť do toho sami? tak sa rozhodnite, možno vám v tom pomôžeme.

Kedy si určite zaplatiť
Neviete, čo je SEO? Určite sa za neho, respektíve za ňu, zaplaťte. Máte problém aj s obyčajným odosielaním emailov? Nechoďte do optimalizovania sami? Máte problém s cudzími jazykmi, konkrétne s angličtinou? Ani v tomto prípade nie je najlepší nápad, začať SEO robiť na vlastnú päsť. Ak ste ešte nepochopili, ta na to, aby ste optimalizáciu zvládli sami, musíte mať aspoň minimálne vedomosti a zručnosti z oblasti PC, IT a internetu. Nejde o žiadnu vysokú školu, no základy proste ovládať musíte.
Ak ste ochotní si niečo naštudovať, pustiť sa do nových vecí a popritom sa priučiť aspoň základom anglického jazyka, choďte pokojne do toho. Lepšie je, ak nebudete všetko ihneď skúšať, takpovediac, „ na ostro“, teda napríklad na vašom firemnom webe. Zaplatiť si za doménu a skúšať, to by nemal byť problém asi pre nikoho. Na rok vás to bude stáť nejakých, minimálne šesťdesiat eur. Dokonca s viete nájsť aj také webhostingy, ktoré sú zadarmo. Na skúšanie to bohato stačí.
Výhody a nevýhod platenej optimalizácie
Jedinou nevýhodou optimalizácie, ktorá je logická, a ktorú bude vykonávať firma je to, že si za ňu budete musieť platiť, no a niekedy sa tieto sumy môžu vyšplhať pekne vysoko. Medzi ďalšie mínusy by sme mohli teoreticky započítať i také veci, že nemusíte naraziť na úplných profesionálov alebo že z vás niekto bude ťahať peniaze za nič. S takýmito problémami sa však stretnete pri akýchkoľvek platených službách, nie len pri SEO optimalizácii pre vyhľadávače.