Automobil gigantických rozmerov svoj účel nesplnil, predaj áut sa nezvýšil.
V tridsiatych rokoch minulého storočia zažila ekonomika veľkú krízu, nastal prepad burzy, mnoho spoločností zbankrotovalo a s tým súviselo aj obmedzenie rozvoja technicky. Jednou z postihnutých oblastí bol automobilový priemysel, pretože predaj áut rapídne klesol, keďže ľudia prichádzali o prácu a tým aj o finančné prostriedky, za ktoré si ich mohli kúpiť. No vynálezcovia sa len tak ľahko vzdať nechceli a aj napriek ťažkým podmienkam boli odhodlaní vytvoriť veľkolepé technické projekty. Medzi také patril aj automobil gigantických rozmerov Studebaker President.
Kríza ich nezastavila
Pred krízou bola firma Studebaker na výslní svojho rozkvetu. Vyrábali vozidlá, o ktoré bol veľký záujem. Ročne ich vyprodukovali 180 tisíc, ale po prepade burzy bola firma nútená začať prepúšťať a znížiť produkciu automobilov. Záujem o autá klesal a kritické 30.roky firma horko-ťažko prežila, no predseda predstavenstva spoločnosti spáchal samovraždu. Studebaker napriek všetkým snahám aj tak zanikol, dopomohli mu k tomu nie vždy šťastné rozhodnutia v 40.tych rokoch a veľká konkurencia značiek General Motors a Ford.
Drevený gigantický model
Firma, zmietajúca sa v problémoch, skúsila prekvapiť netradičným modelom President. Bol to prémiový model a začiatok jeho výroby sa datuje do roku 1926. Išlo o model s výkonom 122 koní, ktorý mal objem 5,8 litra a bol to šesťvalec. Jeho výkon mu zaistil aj zopár rýchlostných rekordov, dokonca obsahoval aj olejový, palivový a vzduchový filter a tlmiče značky Lanchester. V roku 1931 vyrobili 2,5 krát väčšiu repliku auta z dreva s tým, že by to malo posilniť záujem o jeho kúpu. Napodobenina mala dĺžku 13 metrov a vysoká bola 4,5 metra, pneumatiky mali priemer 210 centimetrov a celý automobil vážil 5,5 tony. Toto gigantické auto stálo pred vstupom do továrne Studebakera a nemohlo uniknúť pozornosti nielen domácich, ale ani turistov. Svoj účel však nesplnilo, predaj áut nijako rapídne nevzrástol. Drevený gigant však časom podliehal poveternostným podmienkam, a tak sa v roku 1936 vedenie firmy rozhodlo spáliť ho, pretože už nijako neprezentovalo hrdého výrobcu vozidiel.